A Sound of Japan ksztett e-mailen keresztl Miyavi-val egy interjt, melyet akr itt is elolvashattok:
- A legutbbi, "What's My Name?" cm lemezeden egy korbbiaknl sokkal nyersebb, indie-rock szer hangzssal trtl vissza. Mirt dntttl az elsre meglehetsen drasztikusnak tn vlts mellett?
Miyavi: Habr nem igazn tudom, hogy pontosan mit jelent az, hogy indie-rock, az alap elkpzelsem az volt, hogy szerettem volna, ha a kiadvlts utni els albumon a Miyavi fle gitrjtk lett volna a fszerep. Szval a koncepci s a hangzs nagyjbl gy foglalhat ssze, hogy "gitr, tem s zenet".
- A nagylemez utn pr hnappal kijtt What's My Name? e.p. cmen fut mini-albumon egytt dolgoztl a Zazen Boys tag Ichiro Yoshida-val s a japn indie-rock szntr tbb msik, jelents basszgitrosval. Honnan jtt az tlet az egyttmkdshez s mirt pont rjuk esett a vlaszts?
M: Amikor felvetdtt, hogy a What's My Name? cm dalhoz is jjjn ki egy kln kislemez, szbakerlt, hogy lehetne remixeket kszttetni belle, de a szm nyerssge s egysges mivolta miatt nem igazn akartam elvinni egy elektronikusabb irnyba. s ekkor hastott belm az tlet, hogy ehelyett inkbb klnbz meghvott basszgitrosokkal kzsen kellene jragondolni a szmot. s termszetesen olyanokkal akartam egytt dolgozni, akiket tisztelek a zenjk miatt, gy esett vgl erre a hrom basszusgitrosra a vlaszts.
- Mr korbban is jpr komolyabb stlusvltson estl t zeneileg, kisrleteztl tbbek kzt hip-hop, pop, tradicionlis japn s electro hatsokkal is. Mi alapjn szoktl dnteni, hogy mikor milyen irnyba indulj tovbb s mire szmthatunk tled mg a jvben?
M: Igazbl egyszeren csak arrl van sz, hogy az sztneimet kvetem, az egyetlen clom pedig, hogy a gitrom segtsgvel olyan zent csinljak, ami megmozgatja s tncra sztnzi az embereket.
- Majd tz ve dolgozol szlban, mit tartassz az ez id alatt elrt legnagyobb eredmnyednek, mi az amire a leginkbb bszke vagy?
M: Az, hogy soha, egy pillanatig sem hezitltam ha vlaszutak el rtem, vagy ha mvszi fejldsemrl volt sz.
- Mi jut eszedbe ha mai fejjel visszanzel a rgi kiadvnyaidra, fleg a nagyon koraiakra, vagy akr a Due le quartz korszakra?
M: Hogy milyen fiatal is voltam! Hah! De egybknt termszetesen mindmig bszke vagyok arra az idszakomra is.
- Mindig is gy tnt, hogy bszke vagy arra, hogy a visual kei szntrhez tartozol (elg csak a Mr. Visual-kei, King Of Neo Visual Rock s hasonl lemezcmekre gondolni). Mit jelent szmodra a visual kei s mit gondolsz a szntrrl manapsg?
M: A visual kei-nl fontosabb szmomra, hogy zensz vagyok. A zenszsgnl fontosabb, hogy gitros vagyok. A gitrozsnl fontosabb, hogy mvsz vagyok. s a mvszetnl fontosabb, hogy emberi lny vagyok. Szval mra mr nem rdekel, hogy milyen stlushoz vagy szntrhez van kzm, csak az szmt, hogy az nekls az letem.
- Az utbbi b egy vtizedben vilgszerte nagyon felkapott vlt a japn kultra: a gyekerek animket nznek s mangkat olvasnak, zenekarok sora indul sikeres vilgkrli turnkra, sok fiatal lny kveti a japn street fashion trendeket s mg sorolhatnnk. Mit gondolsz, mi okozta ezt a hirtelen megugrott rdekldst?
M: Szerintem a kultra klnlegessge volt az ok, de nem hinnm, hogy olyan nagyon npszer lenne vilgszerte, szerintem ez mg mindig inkbb csak egy szubkultra. Persze ettl fggetlenl nagyon rlk, hogy az embereket ennyire rdekli Japn s valahol bszke is vagyok r, valamint gy rzem nekem is felelssgem, hogy hozzjruljak ehhez valamivel s valami olyat csinljak, amire felfigyelnek az emberek..
- Mra csaldos ember lettl: felesged van s kt gyereked, akik kzl a kisebb mindssze pr hnapos. Milyen rzs apnak lenni s hogy sikerl megosztani az iddet a csald s a munka kzt?
M: Nagyon fontos szmomra a csald, a legjobbat akarom adni nekik, ugyanakkor, pont emiatt is, gy rzem, hogy dupla annyit kell dolgoznom, mint korbban. Heh, szval nehz gy.
- Mg a rajongid nagy rsze rlt, amikor meghzasodtl s csaldot alaptottl, voltak, akik nagyon negatvan reagltk le a dolgot. Hogy rezted magad, amikor lttad ezeket az ellensges reakcikat?
M: Mindenek eltt, mint ember, nem akartam megtagadni az rzseimet, ugyanakkor azok ell az emberek ell sem akartam semmit titkolni, akik annyi ven t tmogattak, mg akkor sem, ha ez esetleg megbntotta kzlk nhnynak az rzseit. Nem csak Miyavi, hanem minden ms zensz s mvsz is elssorban egy emberi lny s ez fontosabb, mint a kzszerepls. Fleg, hogy vgs soron, amirl neklnk, vagy amit alkotunk, az mind ezeken a szemlyes lmnyeken alapul; ezek befolysolnak mindent. Ezrt dnttem gy, hogy a szvemet kvetem inkbb.
- 2009-ben, az eddigi leghosszabb eurpai turnd alatt, egyszer mr fellptl Budapesten, tbb mint ezer rajong eltt. Van brmi emlked arrl a koncertrl vagy a vrosrl?
M: Az igazat megvallva, az akkori idbeoszts olyan szinten volt szoros, hogy egyltaln semmi idm nem volt arra, hogy egy kicsit is eleresszem magam, arra azonban mg gy is tisztn emlkszem, hogy mennyire meglepdtem, hogy ennyire rengeteg ember jtt el a koncertre. Igazbl egy kicsit fura rzs amikor ilyen sok kvetd van egy olyan helyen, ahol nem jrtl korbban soha, de nagyon rltem, hogy egytt tudtunk bulizni aznap.
- Milyen showt vrhatunk tled a mostani turnn? Vrhat valami extra ltvnyossg, vagy inkbb visszafogottabb, fldhzragadtabb fellps lesz, ami jobban illik a "What's My Name?" nyersebb, egyszerbb zenei vilghoz?
M: Utbbi, llok majd s azt kiablom, hogy "WHAT'S MY NAME?"!! ;)
- s vgl a ktelez krds: van a zendnek valami ltalnos zenete, valami amit a dalaidon keresztl akarsz kzlni, megosztani az emberekkel?
M: Hogy mindig maradjon meg a pozitv hozzllsotok. Mg egy olyan katasztrfa utn is, ami pr napja sjtotta Japnt s gy is, hogy a vilg egyre kemnyebb lesz krlttnk. Mg ilyenkor sem szabad negatvnak lenni, mg amikor szavakat nem is tallsz, akkor is, a remnyt nem szabad feladni. Ksznm.
- Ksznjk az interjt!
Forrs: SoundofJapan.hu
|